Hüppelaud suvekool

Hüppelaud teeb noortest leiutajatest ettevõtjad

Hüppelaud on suvekool 14-19-aastastele Eesti noortele, et julgustada neid elulisi probleeme lahendades huvituma ettevõtlusest ja tehnoloogiast. Hüppelaud innustab õpilasi meeskonnas töötama, infot koguma ja töötlema, kriitiliselt mõtlema, ning otsima oma ideedele kogenud mentorite juhendamisel teaduslikult testitavaid praktilisi väljundeid, kasutades selleks kaasaegseima tehnoloogia abivahendeid.

 

2021. aastal toimus järjekorras juba viies Hüppelaud 16.-19. augustil turvalise hübriidüritusena Zoomis ja Discordis. Nelja päevaga valmis viis toodet:

  • Myntify – eestikeelne krüptoteemaline teavituskeskkond
  • Pixel Laika – kosmoses rändamise õppemäng
  • Krik – kõigi iluteenuste toomine ühele platvormile
  • Puhas Prügi – õpetlik prügisorteerimise mäng lastele
  • Smart Home – tarkade koduseadmete juhtimissüsteem ühes rakenduses
Kiire prototüüpimine

Ideest tooteni loetud päevadega

Edu võti on meeskonnatöö – rollide jaotus vastavalt võimetele ja üksteise toetamine. Loe varasemate osalejate kogemusi, kuidas ületada ootamatuid takistusi

Õpi praktikutelt

Kogenud mentorid startup-ettevõtetest

Vaata rahvusvahelise kogemusega oma ala asjatundjatest mentorite ja esinejate tutvustusi Hüppelaua Instagramis ja hakka meie jälgijaks.

Midagi uut iga päev

Põnevad töötoad ja inspireerivad esinejad

Suvekooli viimasel päeval saavad kõik tiimid oma tooteid esitleda ning mentoritelt soovitusi oma toote edasi arendamiseks ka pärast suvekooli.

Hüppelaud 2021

Järjekorras juba viies Hüppelaud toimub 16.-19. augustini 2021 Zoomis, Discordis ja vajadusel mobiilsetes töötubades. Suvekooli päevad algavad kell 10 (v.a kolmapäeval juba kl 9.15) praktilise töötoaga Zoomis ja kestavad vastavalt tiimiliikmete endi kokkuleppele nii kaua kui vaja.

Nädalakava näeb välja järgmine:

Esmaspäev, 16.08:

  • Kl 10: Hüppelaua tervitus, mentorite ja ideede tutvustamine, tiimide moodustamine
  • Kl 12: Toote ehitamise töötuba (inglise keeles) – Avery Schrader (Modash)
  • Edasi ehitamine ja töö tiimides

 

Teisipäev, 17.08:

  • Kl 10: Parimate online-tööriistade töötuba – Sander Tammer (Rahva Raamat) ja Kaarel Reinvars (Modash)
  • Ehitamine tiimides
  • Kl 14: “Krüptoraha – kas suur mull või suur teenimisvõimalus?” – Edgar Aronov (MutagenNFT)
  • Ehitamine tiimides
  • Kl 17: Fookusgrupi intervjuud – Mis on fookusgrupi intervjuu ja kus seda kasutada? Kuidas on ise ühes fookusgrupi intervjuus osaleda? Rakendusliku Antropoloogia Keskus räägib fookusgruppidest lähemalt ja siis saab juba ise fookusgrupis osalejana linnaruumi teemadel kaasa rääkida.


Kolmapäev, 18.08:

  • Kl 9.15: Toote visuaali ja turunduse töötuba – Kaspar Kuus (Katana) ja Kätriin Huttunen (Saxo Bank)
  • Ehitamine tiimides
  • Kl 14: “Miks ja kuidas ma tegin karjääripöörde ITsse” – Anu Käver (Bondora)
  • Ehitamine tiimides

 

Neljapäev, 19.08:

  • Kl 10: Toote esitluse töötuba (igal tiimil oma mentoriga)
  • Viimane aeg ehitada
  • Kl 16: Toodete esitlus Zoomis

 

Et osalejad saaks õppida parimatelt praktikutelt, on Hüppelaual mentorite ja esinejatena abis terve hulk oma ala parimaid asjatundjaid, kellest paljud juba ka eelmistelt Hüppelaudadelt tuttavad. Iga tiim saab ise endale valida sobivaima mentori:

 

Avery Schrader – Avery on kanadalane, kes elab juba aastaid Eestis. Olles intervjueerinud oma taskuhäälingusaate jaoks Eesti startup-ettevõtjaid, otsustas ta ka ise oma ettevõtte luua. Nii sündis Modash, mis aitab ligi 400 ettevõttel laieneda sisuloojate abiga, aidates seega luua loomemajanduse tulevikku.

 

Kaspar Kuus – Kaspar lõpetas tänavu Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini eriala ning töötab laohaldussüsteeme loovas tarkvaraettevõttes Katana turundusdisainerina.

Varem on ta teinud disainitööd sellistes kiirelt arenevates ettevõtetes nagu Veriff ja Lingvist. Kaks aastat on Kaspar tegelenud ka purjelauasõidu ehk surfamisega ning mentorina andis ta oma panuse juba kõige esimese Hüppelaua õnnestumisse 2017. aastal. 

 

Kristiina Toots – Kristiina kirjutas oma esimese koodijupi Pythonis juba aastaid tagasi, kuid ametlikult sai ta ettevõttes Singleton tarkvaraarendajaks möödunud aastal, olles läbinud “Vali IT” ümberõppekursused.
Enne seda elas ta viis aastat Jaapanis, aitas turule tuua disainiauhinnaga pärjatud kaubamärki Toku ning osales aktiivselt Eesti startup-ökosüsteemi võrgustiku loomisel. Kristiina tegeleb juba aastaid kaljuronimisega ning
edendab ronimissporti Eestis.

 

Markus Trasberg – Markus on arvutiteaduse tudeng Delfti tehnikaülikoolis Hollandis. Hetkel tegutseb ta omaenda loodud digiturunduse firmas Stuudio. Talle pakuvad huvi kõik tulevikutehnoloogiad, olgu selleks siis virtuaalreaalsus või tehisintellekt. Vabal ajal harrastab ta videote tegemist ja monteerimist. Markus on ka ise kaks korda Hüppelauast osa võtnud ning nüüd soovib enda teadmisi mentorina jagada.


Edgar Aronov – Edgar on tehnoloogiaettevõtja ja krüptoentusiast. Ta on olnud teadlasi ja rahastajaid ühendava platvormi Guaana ja koodiprõmmikeskkonna Eventornado kaasasutaja ning hiljuti käivitas maailmas ainulaadse krüptokunstiprojekti MutagenNFT. Lisaks meeldivad talle kassid kui väga ettevõtlikud loomad. 

 

Sander Tammer – Sander juhib Eesti suurimas raamatuketis Rahva Raamat mobiiliäppide arendust, peatselt on tulemas e-poe ja audioraamatute äpp. Samuti panustab Sander Eesti esimese päikeseauto Solaride ehitamisse, juhtides tarkvara meeskonda. Esimesest Hüppelauast alates on Sander leiutanud erinevaid tooteid nagu nutikas seljakott kuni mobiilimängudeni välja. Igal nädalal leiab ta lisaks veel kümme tundi jalgrattasõiduks, seda nii maanteel kui maastikul. 

 

Kaarel Reinvars – Kaarel asus juba 10-aastasena omal käel programmeerimist õppima ning on iseõppimiskeskkondades selgeks õppinud mitu keelt.
Praegu töötab ta suunamudijatele teenuseid pakkuva platvormi Modash
full-stack-arendajana, ja hobi korras ehitab Arduino ja Raspberry Pi abil töötavaid seadmeid. Kaarel on läbi teinud ka nö skydive pitchi ehk esitlenud investoritele oma toodet lennukist langevarjuga alla hüpates.

 

Mihkel Annus – Mihkel on verinoore iduettevõtte Plyke asutaja ning eelmisel aastal nimetati ta TransferWise’i (nüüdne Wise) poolt korraldatud võistlusel Euroopa 20 kõige lootustandvama noore ettevõtja hulka.
Mihkel õpib Müncheni Tehnikaülikoolis ärijuhtimist ja elektrotehnikat ja oskab aidata mehhaanika, tootedisaini ja ringmajanduse alal.

 

Martin Pedaja – Martin õpib Londonis University of the Artsis fotoajakirjandust ja dokumentaalfotograafiat. Hetkel juhib ta oma fotograafiaettevõtet ning on Plyke kaasasutaja.
Martin on ka ise kaks korda Hüppelaual osalenud ning nüüd jagab hea meelega oma teadmisi-kogemusi uutele särasilmsetele noortele. Vabal ajal Martin loeb, jookseb või jäädvustab elu filmirullile.

 

Kätriin HuttunenKätriin töötab Saxo pangas investeerimisplatvormide User Interface (UI) disainerina ning õpib Kopenhaageni ülikoolis rahvusvahelist äri ja poliitikat.
Selle kõrvalt on Kätriin pikalt tegelenud sotsiaalmeedia ja moeturundusega, hetkel teeb koostööd moemajaga Ellen Richard ning tegeleb finantside ja turundusega taimejoogi start-upis EIMU, millega võideti eelmisel aastal ressursisäästu võistlus Negavatt. Kui kõigest sellest aega üle jääb, siis jagab ta oma välismaal elamise kogemust Youtube’is ja Instagramis, õpib taani keelt ja loeb raamatuid. 

 

Hendrik Mölder – Hendrik on õppinud Manchesteri ülikoolis arvutiteadust ning ärijuhtimist.
Ta on töötanud Teleportis, Testlios ning nüüd Wise’i Londoni kontoris tarkvaraarendajana. Hingelähedased teemad on tootearendus, veebiarendus, JavaS
cript, React, Java, Python.
Et aeg-ajalt suurlinna kärast eemale saada, meeldib Hendrikule käia looduses matkamas.

 

 

Anu Käver – Anu õppis ajakirjanikuks, sest tahtis inimestega suhelda (põhjendus, mida Tartu Ülikooli sisseastumiskatsetel mingil juhul ei tohtinud öelda!). Kümme aastat hiljem sai ta aga aru, kelleks tegelikult saada tahtis. Ta läks uuesti kooli ja asus tööle tarkvaraarendajana.
Pra
egu juhib ta üht ettevõtte Bondora arendustiimidest ja lõpetas äsja magistrantuuri, kus sai ülimalt põnevad kogemused tehisintellekti alal.

 

Heido Nõmm – Heido lõpetas äsja arvutiteaduse ja ärijuhtimise eriala Manchesteri ülikoolis ja töötab hetkel masinõppe insenerina ettevõttes Snackable.ai.
Varasemalt on ta arendanud front-endi Topias ja tegelenud masinõppe uurimisega oma ülikooli teadusgrupis. Vabal ajal armastab Heido pikki jalutuskäike rannal.

 

Elis Kaljuvee – Elis sai oma magistrikraadi Lundi ülikoolist Rootsist ja on antropoloog. Praegu juhib Elis Rakendusliku Antropoloogia Keskuses erinevaid uuringuprojekte. Muuhulgas on ta uurinud Eesti e-residente ja aidanud pankadel oma kasutajatest paremini aru saada. Vabal ajal meeldib talle teed juua ja matkaradasid avastada.

 

Kristjan Erik Liive õpib Edinburghi Ülikoolis arvutiteaduse ja tehisintellekti erialal ning töötab andmeteadlasena STACCis. Varasemalt on ta töötanud ka Teleportis ja Boltis ning müünud 2 suve USAs ukselt-uksele raamatuid. Õpingute kõrvalt on ta aidanud korraldada mitmeid hoosloomeüritusi ja konverentse ning on südameasjaks võtnud kodumaal ja hajalas elavate eestlaste vahelise sideme tugevdamise. Vabal ajal meeldib Kristjanile veeta aega looduses.

Hüppelaud 2020

2020 Hüppelaud toimus 27.-31. juulil virtuaalselt, arvestades ainulaadset võimalust testida noortega distantsilt tiimide moodustamise ja kaugtöötamise võimalusi. Noored tahtsid leida lahendusi järgmistele küsimustele:
– Milline peaks olema õpetaja roll iseseisva õppe toetamisel?
– Kuidas edaspidi korraldada õppetööd nii, et õpilased saaks teha kooliasju neile sobival ajal, kohas ja tempos?
– Millised platvormid on olnud abiks, millised segavaks nuhtluseks?
– Mida tahaks ise neis paremaks muuta?
– Kuidas saaks õppimist ja õpetamist veelgi efektiivsemaks muuta?
Kõiki neid küsimusi asusid noored Hüppelaua suvekoolis tiimitöö vormis lahendama, et jõuda viie päevaga funktsionaalse digitoote prototüübini. Juhendajateks maailma ägedamate ettevõtete, nt TransferWise’i, Comodule’i, Clanbeati jt kogemusega mentorid.

Hüppelaud 2019

2019 Hüppelaud toimus 15.-19. juulil Tallinnas Tehnopoli hariduslinnakus ajaloolises Küberneetika majas, kus pandi omal ajal kokku esimesi Juku arvuteid ning kust said alguse mitmed Eestile olulised startup-ettevõtted, näiteks Starship ja Skype.
Hüppelaual osales sada õpilast 41 koolist üle Eesti ning neid juhendas 32 rahvusvahelise kogemusega mentorit. Hüppelaual moodustati 18 tiimi, neist omakorda kümme ehitas tarkvaratoodet ning kaheksa füüsilist lahendust, milles  kasutati elektroonilisi komponente.
Kolme aastaga on Hüppelaua suvekooli läbinud 210 õpilast ning valminud on 30 toodet, millest paljude arendamist jätkavad meeskondade liikmed ka pärast suvekooli lõppu kas ametlikus kooliprogrammis uurimisprojektide, konkursitööde või õpilasfirmadena. Mõned õpilasfirmad on tänaseks registreeritud ka juba päris ettevõtetena ning saanud tunnustust mitmetel konkurssidel. Iga aastaga lisandub ka nende noorte hulk, kes ise Hüppelaua suvekooli läbinutena ja mainekate välisülikoolide tudengitena tulevad järgmistele noortele mentoritena appi.

Kas see leht oli kasulik?