Foto: Maanus Kullamaa
No stress – aeglane, roheline ja nutikas kaasaegne linn
Kujuta ette linna ilma stressita, kus aeg aeglustub ja keegi kuhugi ei kiirusta, kus on palju rohelisi alasid ja 15 minutiga saab kõndida iga vajaliku teenuse juurde, kus nutikad tehnoloogiad reguleerivad liikumist ja kus linnavalitsus ei kuluta tuhandeid liitreid punast värvi ajutistele rattateedele, mis poole aasta pärast muutuvad kevadiseks tolmuks. Kõlab nagu utoopia? Kaasaegsed urbanistid usuvad, et see kõik on üsna reaalne. Linnaruum, mis on mugav väikeste lastega peredele, jalgratturitele ja eakate inimestele võimaldab ka teistel kogukonna liikmetel end paremini tunda.
Winston Churchill kord ütles:
“We shape our buildings and afterwards our buildings shape us.”
Parafraseerides võib lisada, et meie tänavad, pargid, ristmikud ja ülekäigud tugevalt mõjutavad meie emotsioone ja mõtteid, nii et neid tuleb pidevalt arendada ja reguleerida vastavalt meie vajadustele ja jätkusuutliku kasutamisele. Mugava elamise linnas peategelaseks on alati kodanik-jalakäija. Mitte linnapea oma auto huvilistega, ega linna peaarhitekt või kohalik mõjukas kinnisvara arendaja, vaid jalakäija. Just tema oma ülekäiguraja, kõnnitee või bussipeatuse tasemel on tänapäevase linna prioriteet.
Urbanistika esialgseks tutvumiseks oleme Sulle valinud mitu linki kohalike aktivistide tööle, tekstidele ja näitustele, mida saab lugeda ja vaadata, samuti rakendusele mida saab kasutada algse teabe otsimiseks. Loodame, et see inspireerib Sind märkama muutusi linnaruumis ja miks mitte ka aktiivselt osa võtma oma kodulinna planeerimises.
Alternatiivne Tallinn
Jalakäijad vs Autohuvilised. Sotsiaalvõrgustikes tuntud kriitilised kodanikud mitte_tallinn ja dufftie seisavad jalakäijate õiguste eest ja räägivad oma kaasaegse ja funktsionaalse linna visioonist.
Linn ehitab. Uudised algsetest allikatest. Nutikas rakendus citify pakub teavet kavandatud ja juba ehitatavate rajatiste ja infrastruktuuri kohta Tallinnas, Riias ja Vilniuses.
Kuidas tagada kvaliteetse elukeskkonna?
Soovitame lugeda urbanistika eksperdi David Simi raamatut Pehme Linn.