Hüppelaud kevadkool

Hüppelaud kevadkool

Mis? – Kevadkool tehnoloogiahuvilistele eesti ja ukraina noortele

Millal? – 25.-27. aprillil 2022, iga päev kl 10-18

Kus?Vabamus (Toompea 8b, Tallinn)

Hüppelaud on 14-19-aastastele Eestis elavatele noortele suunatud tehnoloogiakool, mille eesmärk on kasvatada noortes ettevõtlikkust ja huvi tehnoloogia vastu läbi elulise käed-külge programmi. Hüppelaud julgustab õpilasi meeskonnas töötama, infot koguma ja töötlema, kriitiliselt mõtlema, ning otsima oma ideedele teaduslikult testitavaid praktilisi väljundeid, kasutades selleks kaasaegseima tehnoloogia abivahendeid ning saades julgustust ja tuge mentoritelt sellistest tuntud Eestist alguse saanud ettevõtetest nagu näiteks Wise, Bolt, Veriff, Testlio ja Starship.

Tänavu soovime anda üritusele senisest veelgi rahvusvahelisema mõõtme ning kutsuda Ukraina noori koos Eesti eakaaslastega ühises meeskonnatöös tooteid ehitama. Segatiimides koos probleemi lahendamise kallal töötades ja omavahel inglise keeles suheldes saab iga osalev Eesti noor võimaluse luua pikaajalisi sõbrasuhteid Ukraina eakaaslastega, aidates viimastel nii ka siinsetes oludes paremini kohaneda ning saada osaks siinsest startup-ökosüsteemist.

2021 aprillis korraldas Noorte Vabamu koostöös Jaapani ettevõttega Global Reach 3-päevase kevadkooli Sakura Jump, kus 13-18aastased Eesti ja Jaapani koolinoored ehitasid koos haridusliku sisuga platvormmänge. Hoolimata 6-tunnisest ajavahest ja mõningasest keelebarjäärist õnnestus koostöö Eesti ja Jaapani noorte vahel tänu suurepärastele rahvusvahelise kogemusega mentoritele väga edukalt ning valmis viis mänguprototüüpi.

See annab julgust eeldada, et koostöö Eesti ja Ukraina noorte vahel võiks sujuda väga edukalt. Kui tahad selles katsetuses kaasa lüüa, siis pane end kevadkooli kirja!

Hüppelaua alguses jagunevad osalejad 4-6 kaupa meeskondadeks vastavalt osalejate huvidele ja võimetele. Igas meeskonnas peaks olema täidetud järgmised rollid: 

  • Meeskonna juht
  • Arendaja/programmeerija
  • Disainer 
  • Testija
  • Turundus ja kommunikatsioon

Meeskondi juhendavad mentorid peamiselt tehnoloogiaettevõtetest ja ülikoolidest, aga vastavalt meeskondade poolt endile püstitatud ülesannetele oleme igal aastal kutsunud vajaduspõhiselt erialaspetsialiste konkreetsetes töölõikudes meeskondi nõustama. Mentorite peamiseks ülesandeks on luua leiutamist toetav suhtumine ja keskkond, kus tagasilöögid on õppetunnid. Nende eesmärgiks on õpetada noortele, et on täiesti normaalne, kui esimese korraga asjad päris hästi välja ei kuku, vaid tuleb uuesti proovida.

Hüppelaud kevadkooli töökeeled on vastavalt soovile ja vajadusele inglise/eesti/vene.

Tule kevadkooli

Veeda kevadvaheaeg sisukalt

Mõtle välja mingi probleem, millele tahaksid heade mentorite juhendamisel lahendust otsida, ja pane end kirja

Soeta toetajapilet

Toeta Hüppelauda

Kevadkoolis osalemine on tasuta, aga soovijad saavad ettevõtmist toetada  Eventbrite’i keskkonnas ning saavad tänuks kutse kevadkooli lõpudemole

Rahvusvaheline võistlus

20 alla 20aastast

Kui tahad noore ettevõtjana end proovile panna rahvusvahelisel areenil, siis saada oma (õpilas)firma konkursile 20 Under 20

Kevadkooli päevakava näeb välja järgmine:

 

Esmaspäev, 25. aprill:

Kl 10: Kevadkooli avamine / Tutvumismäng

Ideede esitlemine, tiimide moodustamine, mentorite valimine

Kl 13: Lõunapaus

Kl14: Töötuba: kuidas ehitada toodet

vt eelmise aasta töötuba How to build hyper casual games based on Buildbox.com 

Kl 15 Ehitamine tiimides

Teisipäev, 26. aprill:

Kl 10: Töötuba: kasutajasõbralik tootedisain

Kl 11: Ehitamine tiimides

Kl 13: Lõunapaus

Kl 14: Üllatusesineja

Kl 15: Ehitamine tiimides

Kolmapäev, 27. aprill:

Kl 10: Toote esitlemise töötuba

Kl 11: Ehitamine tiimides

Kl 13: Lõunapaus

Kl 14: Viimane aeg ehitada

Kl 16: Toodete esitlus

Kevadkoolis on tiimidel abiks juba Hüppelaual kogenud ning mõned uued mentorid:

Märt Lume – Märt on hariduslikke VR-lahendusi pakkuva ettevõtte Futuclass kaasasutaja ja Eesti Virtuaal- ja Liitreaalsuse Assotsatsiooni juht. Märdil on väga laiad ja sügavad teadmised ja oskused mängude arendamises ja disainis ning üldse digitoodete ehitamisel. Vabal ajal meeldib talle pikemalt reisida ja nautida abikaasa poolt valmistatud ukraina köögi paremaid palasid.

Raigo Vilur – Raigo on kogenud tarkvaraarendaja, kes töötab peamiselt c++ ja  Java keeltes. Tal on kogemusi juhtimis- ja maksesüsteemide ehitamisega ning talle meeldib pidevalt uusi asju juurde õppida.

Sander Tammer – Sander juhib Eesti suurimas raamatuketis Rahva Raamat mobiiliäppide arendust, samuti on Sander panustanud Eesti esimese päikeseauto Solaride ehitamisse. Esimesest Hüppelauast alates on Sander leiutanud erinevaid tooteid nagu nutikas seljakott kuni mobiilimängudeni välja. Igal nädalal leiab ta lisaks veel kümme tundi jalgrattasõiduks, seda nii maanteel kui maastikul.

Kaarel Reinvars – Kaarel asus juba 10-aastasena omal käel programmeerimist õppima ning on iseõppimiskeskkondades selgeks õppinud mitu keelt.
Praegu töötab ta suunamudijatele teenuseid pakkuva platvormi Modash, ja hobi korras ehitab Arduino ja Raspberry Pi abil töötavaid seadmeid. Kaarel on läbi teinud ka skydive pitchi ehk esitlenud investoritele oma toodet lennukist langevarjuga alla hüpates.

Dmitri Orehhov – Dima on aktiivne noor, kes juba gümnaasiumipäevil korraldas kodulinnas Jõhvis tantsuüritust, millest on tänaseks kasvanud välja tänavatantsufestival J-Fest. Praegu õpib ta Tallinna Ülikoolis sotsioloogiat ning avardab oma silmaringi meelishobiga, milleks on reisimine.

Kas see leht oli kasulik?